Türkiye, Avrupa birincisi oldu! TIMSS sonuçları açıklandı

“`html

TIMSS 2023 Sonuçları Açıklandı: Türkiye’nin Eğitim Başarısı Artıyor

Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından dört yılda bir yapılan TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimi Araştırması) sonuçları, dünya geneli ile eş zamanlı olarak 2023 yılı için açıklandı. Türkiye, 1999 yılından bu yana bu araştırmaya katılıyor ve bu yılki sonuçlar oldukça dikkat çekici.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, TIMSS 2023 araştırmasının Türkiye raporunu da yayımladı. Bu rapor, ülkemizin eğitimdeki gelişimini ve öğrenci başarısını detaylı bir şekilde gözler önüne seriyor.

TIMSS 2023 araştırmasına, 4’üncü sınıf düzeyinde 58 ülke ve 8’inci sınıf düzeyinde 44 ülke katıldı. Türkiye, 22-26 Mayıs 2023 tarihleri arasında 4’üncü sınıf düzeyinde 141 okuldan 4 bin 541, 8’inci sınıf düzeyinde ise 2-5 Mayıs 2023 tarihleri arasında 141 okuldan 4 bin 925 öğrencinin katılımıyla bilgisayar tabanlı bir değerlendirme gerçekleştirdi.

Tüm bu veriler ışığında, Türkiye’nin TIMSS 2023 araştırmasındaki toplam okul sayısı 282, öğrenci sayısı ise 9 bin 466 olarak kaydedildi. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’nin sıralamadaki yeri önemli ölçüde yükseldi ve matematik ile fen bilimleri alanlarında üst düzey yeterlik oranları da artış gösterdi.

TIMSS 2023’te 4’üncü Sınıf Fen Bilimleri: Türkiye’nin Başarısı Artıyor

Raporun bulgularına göre, Türkiye’nin 4’üncü sınıf düzeyindeki fen bilimleri performansı, TIMSS 2011 döngüsünden bu yana sürekli bir artış göstermiştir. 2023 yılı ortalama fen bilimleri puanı, 2019’a göre 44 puan artarak 570 seviyesine çıkmıştır.

Bu istatistik ile Türkiye, 494 olan uluslararası fen bilimleri ortalamasını aşarak, 58 ülke arasında 4’üncü sırada yer aldı. Bu sonuç, ülkemizin eğitim alanındaki gelişimini ortaya koyuyor.

OECD Ülkeleri İçinde 2. Sıradayız

TIMSS 2023 değerlendirmesine göre, Türkiye 4’üncü sınıf fen bilimleri alanında puanını 2019’a göre 44 puan artırarak, OECD üyeleri arasında Güney Kore’den sonra 2. sırada bulunuyor. 2019’da 15. sırada olan Türkiye, bu yıl 13 basamak yükselerek önemli bir başarı gösterdi.

Bu başarı ile Türkiye, İngiltere, Japonya, Polonya, Avustralya ve Finlandiya gibi ülkeleri geride bırakmış ve tüm Avrupa’nın üstünde bir performans sergilemiştir.

8’inci Sınıf Fen Bilimleri: Türkiye’nin İlerleyişi Devam Ediyor

Türkiye’nin 8’inci sınıf düzeyinde ortalama fen bilimleri performansı da TIMSS 1999 döngüsünden bu yana artış göstermektedir. 2023 yılında 8’inci sınıf fen bilimleri alanında ortalama 530 puan alarak, 44 ülke arasında 7. sırada yer aldı. Bu noktada, 2019’a göre 8 basamak bir yükseliş söz konusudur.

Ayrıca, TIMSS 2023’te Türkiye’nin 8’inci sınıf fen bilimleri puanı, 15 puan artış göstererek önemli bir gelişim sağladı ve uluslararası fen bilimleri ortalamasının üzerine çıktı.

Türkiye’nin Matematik Performansı: 4’üncü Sınıf

Türkiye’nin 4’üncü sınıf düzeyindeki matematik performansı da TIMSS 2011’den itibaren sürekli olarak artış göstermektedir. 2023 yılı itibarıyla Türkiye, ortalama 553 puan alarak 58 ülke arasında 8. sıraya yerleşti; bu da 2019’a göre 30 puanlık bir artış anlamına geliyor.

OECD Ülkeleri Arasında 4. Sırada

TIMSS 2023 sonuçlarına göre, Türkiye 4’üncü sınıf matematik alanında 30 puan artışla 4. sıraya yükseldi. Bu başarı, İngiltere, İrlanda ve Norveç gibi ülkeleri geride bırakarak önemli bir sıralama elde etti.

8’inci Sınıf Matematik Performansında Türkiye

Türkiye, TIMSS 1999’dan bu yana matematik puanlarını sürekli artırarak, 2023 yılında 509 puanla 44 ülke arasında 13. sırada yer aldı. 2023 uygulamasında elde ettiği 13 puanlık artış ile önemli bir başarı kaydetmiştir.

OECD Ülkeleri Arasında 10. Sıra

TIMSS 2023’te Türkiye, 8’inci sınıf matematik alanında uluslararası sıralamada 10. sıraya yükseldi ve 15. sıradan 5 basamak atlıyarak OECD ülkeleri arasında puanını en fazla artıran 2. ülke oldu.

Bu veriler, Türkiye’nin eğitim alanında göstermiş olduğu başarıları ve sürekli artan performansını ortaya koymaktadır. 4’üncü ve 8’inci sınıf düzeyindeki öğrencilerin başarılarının artması, ülkemizin geleceği için olumlu sinyaller vermektedir.

“`

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir