Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

İktidar medyası TOBB Başkanı’nın ekonomi eleştirisini affetmedi

Ekonomi kemer sıkma politikalarına rağmen siyasi krizlerle tetiklenirken, iş dünyasının eleştirileri de yükselmeye başladı. Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise tepkilerin odağında. Şimşek iki gün önce katıldığı bir yayında vergi kaçırılmasının …

Gram altında makas uçtu: 7 Yıl önce bu fiyata gram altın alınıyordu!

Altın alım-satımında makas aralığı yükselişe geçti. Gram altın alım-satım makası 140-175 lira arasında değişiyor. 7 yıl önce bu fiyata 1 gram altın alınabiliyordu.

Akaryakıtta fiyatlar değişti: Motorine indirim pompaya yansıdı

Brent petrol ve döviz kurlarındaki değişim motorine indirim olarak yansıdı. 7 Mayıs 2025 tarihinde İstanbul, Ankara ve İzmir’de güncel akaryakıt fiyatları belli oldu. İşte son durum…

Rusya Avrupa’daki gübre işinden nasıl milyonlar kazanıyor?

Örneğin Kassel bölgesinden çiftçi Bernhard von Weichs, gübre fiyatlarının şu anda yaklaşık yüzde 30 oranında arttığını ve bunun tek başına çiftliği için yaklaşık 30.000 avroluk ek maliyete yol açtığını söylüyor. Ancak Deutsche Welle’nin haberine göre …

Uber, Trendyol GO’yu satın aldı!

Trendyol Grubu’ndan yapılan açıklamaya göre şirket Uber Technologies Inc. ile Trendyol GO’nun çoğunluk hisselerinin devri için anlaşmaya vardı. Devir sürecinin resmi kurumların onayının ardından önümüzdeki aylarda tamamlanması bekleniyor.

Fındık ihracatının yüzde 35’i Trabzon’dan yapıldı

Türkiye’nin ocak-nisan dönemindeki fındık ihracatının değerde yüzde 35’i Trabzon’daki firmalar tarafından gerçekleştirildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir