Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Dolar 40 TL oldu! Yıl sonu tahmini tutacak mı?

Döviz kurundaki değişim alım satım yapacakların ve yatırımcıların odağında. Birçok kişi dolar, euro ve sterlindeki son durumu merak ediyor. Arama motorlarına sık sık, “Dolar ne kadar oldu?”, “Euro ne kadar oldu?”, “Güncel döviz kuru ne durumda …

2025 sonuna kadar iflas riskleri artacak

Yüksek faiz oranları, üretim firmaları üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olacak ve 2025 sonuna kadar iflas risklerini artıracak.” Yine rapora göre “işletme temerrüt riski” açısından inşaat, enerji ve tekstil-hazırgiyim öne çıkıyor. Bu sektörler “çok yüksek risk“ kategorisinde.

Bir sigara grubuna daha zam geldi!

Bir sigara grubuna daha zam geldi!

Her yerimiz 200 TL oldu

Enflasyonun hız kesmesine rağmen, 10 yıl öncesine kıyasla alım gücü sert darbe aldı. Küçük kupürlü banknotlar piyasadan silinirken, en büyük değerli kağıt olan 200 TL bile artık tek başına bir alışveriş sepetini doldurmaya yetmiyor.

ATM’ye para yatırma limitleri güncellendi

ATM’ye para yatırma limitleri güncellendi

ECB Başkanı Lagarde: Mevcut faiz oranı pozisyonumuz uygun konumda

Avrupa Merkez Başkanı (ECB) Christine Lagarde, mevcut faiz oranlarının uygun seviyede olduğunu ve bankanın yüzde 2’lik orta vadeli enflasyon hedefine bağlı kaldığını söyledi.